RSS
------------------------------------------------------------
Photobucket

Geng Pengembaraan Bermula

Shakir Zufayri Filed Under: Labels: ,

Assalamualakum pembaca!

Aku ingin berkongsi sebuah cerita kartun yang aku tonton bersama keluarga.
AlhamduliLLAH cerita ini seronok.
Memang menjadi kesukaan rami kerana panggung sentiasa penuh dengan pengunjung.
Cuba-Cuba lah untuk tonton
Memang seronok
dan sesuai untuk kanak-kanak. Haha
Macam saya

Sinopsis Cerita
Ada sesuatu yang mengganggu ketenteraman Kampung Durian Runtuh. Penduduk kampung menyebarkan cerita tentang kewujudan suatu makhluk yang menggerunkan menjelang waktu malam, namun tiada siapa yang berani mencari kebenaran disebaliknya...

Sehinggalah Badrol dan Lim, serta rakan-rakan baru mereka terjerumus ke dalam misteri tersebut tanpa disengajakan. Seekor haiwan aneh yang tidak diketahui asalnya, menjalin persahabatan dengan Rajoo dan membawa mereka semua ke suatu pengembaraan, jauh ke dalam hutan hujan Malaysia yang penuh dengan hidupan liar, termasuk seekor ular gergasi yang mistik. Sertai mereka, dalam mengungkap misteri dan merentasi cabaran di sekitar keindahan panorama flora dan fauna Malaysia.


Links to this post | edit post

MasyaLLAH. Ramai nye orang main benda ni

Shakir Zufayri Filed Under: Labels:

Assalamualaikum.

Kenapa semua orang di Mozac suka sangat bende ni.
Termasuk diri aku sendiri.
Apa yang seronok nye.
Tapi benda ni ada manfaat nya.
Menjana minda semua orang yang main benda ni.
Tapi ingat, jangan main sampai terlupa kewajipan kita sebagai umat Nabi Muhammad S.A.W.
Solat, mengaji dan pelbagai ibadah lain jangan ditinggalkan.

Semoga kita semua mendapat manfaat.

Firman ALLAH tentang tuntutan ibadah kepada NYA

"Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaKu." (Surah Adz-Dzariyaat : Ayat 56)”




Links to this post | edit post

Nak berkenalan?

Shakir Zufayri Filed Under: Labels:
-akir93@yahoo.com

Friendster, Myspace, Facebook
Ym

Links to this post | edit post

Tentang Aku

Shakir Zufayri Filed Under: Labels:


  • Nama: Muhamad Shakir Zufayri Bin Noor Samsudin
  • Alamat: No. 43 Jalan Sri Kenari 6, Taman Sri Kenari, 43000 Kajang, Selangor.
  • I.C : 930120-14-6225
  • Tarikh Lahir: 20.01.1993
  • Tempat Lahir: Hospital Besar Kuala Lumpur
  • Sekolah Rendah: Sek Keb Leftenan Adnan, SRA Rahmaniah
  • Sekolah Menengah: SMS Muzaffar Syah
  • Hobi: Banyak Oi...Hurm...dengar lagu...berenang...termenung...baca Al-Quran...men go-kart...paintball...memancing....men basket ball...surf internet...men game...rayau-rayau...tido...makan....melancong....
  • Makanan Faveret: masakan ibu ngan western...italian...french
  • Minuman Feveret: jus buah...lai chi kang...susu...iced lemon tea
  • Music: banyak sgt...avenged sevenfold, system of a down...boys like girls...the used...armor 4 sleep...anberlin...atreyu...3 doors down...30 seconds to mars...blink182...breaking benjamin...linkin park...bullet 4 my valentine...butterfingers...fall out boys...from autumn to ashes...good charlotte...green day...hoobastank...incubus...limp bizkit...korn...muse...mcr...panic at the disko...paparoach...relient k...sasin...secondhand serenade...simple plan...slipknot...stone sour...taking back sunday...the academy is...three days grace...trapt..Akon...bLa-bLa-Bla
  • Movie: Harry Potter, Geng, Action muvi, Dll
  • Anime: Naruto...bleach...det Conan...eyesheild...prince of tennis
  • Buku: Al-Quran shj...yg len x mnat
  • Tinggi: 1.8m kot
  • Berat: X iGt lar...
  • Idol: Nabi Muhammad
  • Feveret Quotes: no. 2 Ialah orang yang pertama kalah..be the first...
  • Secret Admire: rahsie...
  • Status: Single
  • Bil Keluarga: 6
  • Bil Adik-bradik: 4
  • Nama Ayah: Noor Samsudin
  • Nama Ibu: Zarinah
  • Nama Adik: Shahira, Syahmi, Syahzani
Hmmm....
Kalau nak tau lagi

akir93@yahoo.com

untuk:
-Ym
-Facebook
-Friendster
-Myspace

Links to this post | edit post

Alhamdulillah

Shakir Zufayri Filed Under:
Assalamualaikum....
yAtta...
Aku sudah pun buat blog sendiri untuk tatapan semua. Blog ini berkenaan dengan diari diri ini dan apa yang dilakukan sehari-hari. Insyallah dengan tenaga yang Allah bekalkan aku akan sentiasa updatea blod ini.

"p/s: Yatta tu masksudnya yahoo"
haha
ok
Assalamualaikum

Links to this post | edit post