RSS
------------------------------------------------------------
Photobucket

Bas Melaka.. ASTAGHFIRULLAH

Shakir Zufayri Filed Under: Labels:
Salam Alaik..

Hari ini 12 jul, aku outing bersama beberapa org rakan ku. Kami pergi ke Mahkota Parade untuk menghabiskan voucher thai kuang yang kami dapat mase hari anugerah cemerlang. Lepas lunch kat sana, kami bertolak semula ke JUSCO.

ceritanya,
semasa berada di dalam bas, sedang aku berborak dengan kwan ku, aku ternampak di belakang kerusi bas tertulis "b*hsi* P****t tembam [014-*******]. terkejut aku. ape yang remaja melaka dah jadi? sungguh terharu aku melihat remaja yang sepatutnya melakukan amal kebaikan telah menjual badan untuk keseronokan \ duit. MASYALLAH. aku tak tahu aper yang akan terjadi bile aku masuk U nnti. Maksiat akan lebih berleluasa. Adakah aku dapat melawan nafsu...

"Ya ALLAH bantulah aku apabila aku sudah dewasa, hindarilah aku dari kancah maksiat. AMIIN"

Links to this post | edit post

Berlari Merentas "Taman"

Shakir Zufayri Filed Under: Labels: ,
Assalamualaikum w.b.t

Semalam 11 Julai,

Sekolah ak ade mengadakan pertandingan merentas desa.
Mula lebih kurang pukul 8 dan habis dalam pukul 11 camtu.
Trek merentas desa cuma pusing2 taman muzaffar shj...
x de lah jaoh mne...lebih kurang 4 km..
tapi, memandangkan aku sakit kaki, aku x dapat nak berlari ..
cume sempat tubuhkan kelab persiaran je..
walaupun berjalan kaki dari awal smpi habis, peluh tetap menitis di seluruh kepala..penat la juga...pancit sbb da lame x exercise..

Aper yang seronok nye ak dapat tengok keindahan dan senario waktu pagi penduduk taman muzaffar...ade yang berjoging dan sebagainya. Suasana agak nyman dan selesa tanpa ganguan. Sempat la juga aku amik gambar budak2 yang lari 2.

walaupun berjalan kaki dari awal, ak tetap dapat cip. Boleh la mnyumbang sedikit markah rumah...hehe

keputusan keseluruhan.
1. syahbandar
2. bendahara
3. laksamana
4. rumah aku[temenggung]

agak terkilan sebab rumah sukan ak kalah...
tapi x per...
aku tetap bersyukur dengan ketentuan ILLAHI
cube lagi tahun dpan.

PETANG

Pd sebelah petang ada lawatan pengawas dari SBPI Gopeng. Kami pengawas f 4 menyambut kedatangan rombongan tu yang baru habis bersiar2 di Melaka. Pada malamnya pula ade 1 perkongsian antara pengawas MOZAC dan pengawas SBPI Gopeng. Setelah tamat, kitorang sempat bergambar dan rombongan itu pulang ke Perak malam tu jugak kerana ada hal yang tak dapat dielakkan..

Links to this post | edit post