RSS
------------------------------------------------------------
Photobucket

BURUKNYA BANGUN LAMBAT

Shakir Zufayri Filed Under: Labels:
Itulah habit kita. Lagi2 budak yang tak ada kelas atau orang2 dewasa yang cuti. Memang selalu 'dipraktikkan', bangun subuh, lepas solat sambung tidur sampai pukul 11, 12. Fuuuuuh. Syok tu memang syok. Aku dah buat benda ni sejak cuti lepas SPM. Kepuasannya memang ada. Memang rasa nikmat. Tapi [ha ni yang tak mahu dengar ni], apabila kita bangun lambat, kita akan rasa kerugian masa siang. Contohnya, kalau kita bangun pukul 12 tengah hari, kita cuma ada lagi separuh siang untuk beraktiviti. Itulah yang paling aku tak suka. Aku 'nocturnal' jugak, tapi waktu siang tu perlu untuk kerja-kerja harian aku. Kalau malam biasanya aku spend untuk onlinelah dan kadang-kadang main game. Tapi siang aku ada banyak aktiviti lain yang aku sendiri tak boleh nak list. Haih... RUGINYA LAH. 
Dah tidur mimpi 'S'? Pekejadahnye ni

Dulu, ada dalam satu gap masa panjangnya lebih kurang 1 minggu, aku tak tido lepas subuh. Lepas solat lepak dalam 30 minit, dan pergi jogging. Memang seronoklah kalau ada member. Biasanya kat Taman Tasik Cempaka, Bandar Baru Bangi. Udara segar, pagi yang nyaman, ada tasik cantik dan paling penting ada Mc Donalds. Haha. Lepas Jog, pekena Big Breakfast. Same jelah perut aku nanti. Tak kurus lah nampaknya. Lepas balik jogging, boleh main ping-pong, belajar guitar, kan banyak aktiviti boleh buat lepas bangun.

Memang aku ada semangat tak nak tidur lepas subuh, tapi ye lah kan, bila dah tengok katil tu, mmmm nikmatnya tak boleh nak bayang, terjunlah sekali lagi ke alam mimpi. Punah Impian Pagi Aku.



| edit post

0 Responses to "BURUKNYA BANGUN LAMBAT"

Post a Comment

....

Photobucket