RSS
------------------------------------------------------------
Photobucket

Hari Ibu

Shakir Zufayri Filed Under: Labels:
Assalamualaikum,
Ahlan Wasahlan.

IBUKU TERSAYANG


Semalam....
10 Mei 09
merupakan hari yang terpenting dalam sejarah aku dan ibuku.
mnyambut hari ibuku yang tersayang ketika beliau mengunjungku di sekolah...
sesampainya dia di sekolah, aku terus ucapkan selamat hari ibu...
aku tidak sempat untuk memberi hadiah berupa barangan...
tapi...
aku masih menghadiahkan sesuatu buat ibuku..
ia adalah doa ku setiap hari dan Al-Fatihah buat nya..
ternyata ia lebih bermakna dari barangan-barangan yang perlu dibeli menggunakan duit yang kian diguna kian habis...
sungguh mudah untuk memberi hadiah yang bermakna...

adakah anda telah mngucapkan dan memberi hadiah buat ibumu yang tersayang?
jikalau belum, lakukanlah sementara sempat.
Moga-moga kita sama-sama mendapat manfaat.

Doa Untuk Ibu Bapa


Ya Tuhanku! Ampunilah aku, ibu bapaku dan kasihilah mereka keduanya, sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku waktu kecil.”


Sajak Hari Ibu.

Ibu..
Di saat ku melihat dunia,
Kau tersenyum menangis gembirra,
Tatkala ku dibesarkan,
kau berikan segunung kasih sayang,
Selaut belaian..

Ibu..
Akan ku gapai kejayaan biarpun tanah tak ku pijak,
Akan ku cari kejayaan untuk kau ibu,
Itu lah yang mampu membuatkan kau tersenyum gembira melihat ku,
Akan ku jadikan bunga-bunga di taman,
tempat lebah mencari madu,
Agar madu yang manis membuatkan hidupmu lebih bererti..

Ibu..
Pengorbananmu akan ku balas,
Pengajaranmu sentiasa jadi pegangan,
Biarpun ombak merobek dunia,
Kau tetap ibuku yang satu.

TERIMA KASIH IBU



| edit post

0 Responses to "Hari Ibu"

Post a Comment

....

Photobucket