RSS
------------------------------------------------------------
Photobucket

HKSBP Bola Keranjang Kebangsaan

Shakir Zufayri Filed Under: Labels: ,




Assalamualaikum,
Ahlan wasahlan...

sekarang aku nk cerita tentang permainan yang menjadi favourite aku sejak form 1 lagi...
tak lain tak bukan, basketball@bola keranjang..

Ok,
haritu 28 mei sampai 2 jun ada satu pertandingan basket di SSP sempena HKSBP Kebangsaan...
Kami berkampung di SSAS selama 6 hari....dorm kami kat tingkat paling atas...
penat jugak nak naik tangga...

1st day kami lwn sesma....perlawanan agak sengit pada permulaan....
tp berkat usaha...AlhamduliLLAH kami menang 51-30..
kemudian kami rehat di dorm sebab petang tu tak ada match...

so besok kami ader match besar,
match antara mozac dan semasyur...
semasyur yang merupakan johan zon tengah berikan saingan yang kuat kepada pasukan kami..
aku bermain bersungguh-sungguh sehingga injured pada quarter ke2...
aku tak dapat main lagi kerana kecederaan di peha aku menyebaban aku x boleh bergerak....
MasyaALLAH...hanya DIA yang tau kesakitan yang aku alami...
aku bersabar sehingga perlawanan tamat....
nasib tidak menyebelahi kami...kami kalah 2 mata
62-64

3rd day kami bertemu mckk...
mckk yang merupakan champion kebangsaan tahun lepas merupakan 1 team yang kami geruni....
tetapi...dengan berbekalkan semangat sepanjang game...kami x putus-putus memberikan asakan sehingga kami menang...
60-48.

then kami bertemu smesh pada hari keempat....
perlawanan terakhir grouping....
kami menang sekali lagi dengan score 50-28

selaku naib johan group,
kami melayakkan diri ke separuh akhir...
separuh akhir kami bertemu musuh tradisi iaitu SDAR....
kami main dengan semangat yang kurang dan ramai or
ang yang injured termasuk aku sendiri...
kami kalah...mata dia aku tak ingat...

kami teruskan pelawanan untuk merebut tempat ketiga dan keempat...
kami sekali lagi kalah dengan SEMASHUR....

jadi kami mendapat tempat keempat....

SDAR bertemu SAINSKU pada final dan ternyata SAINSKU lebih hebat kerana mereka menang ke atas SDAR....

aku berasa agak kecewa kerana tidak dapat bermain untuk sekola daripada perlawanan menentang SEMASHUR sehingga tamat acara....
tapi aku tak kisah...
setiap yang ALLAH jadikan ada hikmahnya....

kami juga sempat berjalan-jalan di Alamanda untuk bermain boling, arked dan wayang...



DINNER DI PICC



ALAMANDA


MOZAC VS SEMASHUR


terima kasih....
Arigatou ne....



p/s: "pada hari keempat aku pergi ke hospital bersama parent dan mendapati tissue di bahagian peha kiri telah koyak...ia mengambil masa yang lama untuk sembuh....namun aku tetap bersyukur...ALHAMDULILLAH.."

| edit post

0 Responses to "HKSBP Bola Keranjang Kebangsaan"

Post a Comment

....

Photobucket