RSS
------------------------------------------------------------
Photobucket

Cair kebosanan

Shakir Zufayri Filed Under: Labels: ,
Tonight I'll change the language. Haha..
Celoteh bahase melayu pulak lah.

Aku dah x tau nak buat ape malam ni. Biasanya rutin harian aku akan tengok anime One Piece. Tapi macam dah exceed bandwidth je. Nak download One Piece via Megaupload tapi dah slow. Hadoyh parah-parah. Usually, ak download siang2. Sebab Megaupload ni boleh download sbagai premium member ble ko sign in. Camni, Megaupload ade lancarkn Happy Hour untuk regular member. Kita boleh download sbagai premium user. So laju la. Sbb tu la sati hari ak boleh habiskan belas2 episode. Tapi bile dah malam x leh da. Jadi slow balek. Aduih. Kene tgu esok la jawabnye. Citer OnePiece memang seronok. Susah nak gambarkan tapi pengarang dier memang pandi gile susun cerita. Amazing lah. Korang tengok lah.

Ok.
Kenapa topik ak macam tu? 
Entahlah. main bubuh je.
Aku sebenarnya tengah keliru. Bila tengok perempuan cantik je ak rase lain [cair]. X kesah la perempuan mana. Kat dalam tv ke, kat wayang ke, shopping complex ke, mane2 ah. ni sebab ak dah dewasa ke or sebab ni naluri lelaki. Aku pun x tau. Tapi kalau nak fikir kahwin tu memang terlalu awal lah. Buang mase je fikir bende2 camni tapi hakikatnye, sebagai seorang remaja memang mustahil nak elakkan perasaan ganjil ni. Jadi, kita same2 lah muhasabah diri. Jangan over bile nak berdepan dengan situasi ni. Take it Lightly and selalu berdoa. So, aku akan cube rendah diri bile jumpe mane2 perempuan pun. Yang ak kene berhati2, tak nak couple or bercinta sebelum kahwin. Atau erti kata lain, Kahwin dulu baru bercinta. Harap2 tercapai hasrat aku. 
Doa aku supaya dapat jodoh yang terbaik buat menemani hidup hingga ke akhirnya. 
Kriteria yang penting kene ada:
1. Agama
2. Cantik [Seronok bila dipandang wajahnya]
3. Harta
4. Keturunan

Ini bukan aku yang cakap tapi Rasulullah. So, yang kat luar sana, 4 bende ni panduan unutk mencari pasangan hidup okay!

Untuk malam ni, itu jelah kot. Setakat nak mengisi kebosanan.
Jya~
Assalamualaikum.

| edit post

1 Response to "Cair kebosanan"

  1. Mar_yam Says:
  2. waaa..kir dah dewasa lah..hehehe..kidding...sbnrye betul apa yg ko ckp tu..perasaan ni Allah yg beri pinjam,kadang2 Dia bole beri,kdang2 Dia bole tarik balik..apa2 pn doa byk2 sbb Allah yang membolak-balikkn hati kita....apa2 pn klu kita jaga hubungan dgn Allah..IAllah Allah jgk akan menjaga kita,memelihara kita..antaranya mendapat pasangan yg juga menjaga hubungannya dgn Allah...lelaki yg baik tok perempuan yg baik...IAllah..w'slm

Post a Comment

....

Photobucket