RSS
------------------------------------------------------------
Photobucket

Watashi no Kazoku[ keluarga saya]

Shakir Zufayri Filed Under: Labels:

KELUARGAKU DI HADAPAN BUKIT UHUD


Assalamualaikum,


post kali ini, aku nak cerita serba sedikit tentang keluarga yang dicintai. Hurm. Ahli keluarga aku seramai 6 orang. Hidup dalam keadaan yang sangat bahagia. Seronok dapat hidup dalam keluarga yang penyayang ni.

KELUARGAKU DI HADAPAN MASJID AL-HARAM



First skali,
Ibu aku. Orangnya cantik, tinggi lebih kurang 160cm. Seorang yang sangat bertanggung jawab dalam segala kerja yang dilakukan. Ibuku merupakan seorang pengarah kolej di Petaling Jaya. Walaupun selalu menegur aku dan adik-beradik, tapi beliau sangat penyayang. Selalu masak makanan yang sedap2 sebab beliau panda memasak. Sangat pemurah, selalu belanja adik beradik. Selalu beri nasihat, macam seorang pakar motivasi. Pandai mngeluarkan ayat2 yang best2 dan memberi kesan dalam hidup aku. Seorang yang pembersih. Selalu kemas rumah dan beliau akan marah kitorang kalu x kemas bilik. Hehe.

Then,
Ayah aku. Handsome dan suka bergurau senda. Agak tinggi tetapi lebih rendah dari aku. Hehe. "Abah jgn mrh tau". Juga pandai memasak. Kalau ibu x der abah la yang masakkan. Macam2 resepi dier tahu. Selalu gi surau untuk masak untuk kenduri. Seorang yang bekerja keras untuk mencari rezeki dan nafkah. Selalu gi kerja outstation demi kami. Abahku pemurah, Selalu belanja makan kat luar, belikn baju, hasil, macam2 lagi. Ayah aku pon selalu bagi nasihat. Igtkn aku untuk solat. Dan suke berborak. Abah aku seorang yang penyabar. jarang marah kami adik-beradik. Cuma bagi nasihat. Selalu ajak kami pergi surau. hehe.



ADIK-BERADIK



Lepas 2,

Adik aku yang first. Perempuan. Sekolah kt MRSM Terendak. Cantik dan Comel. Pandai berbahasa Arab. Merupakan seorang yang rajin. Selalu kemas rumah. Pandai memasak. Masakannya sedap gak. Kuat pegangan agamanya. Dia selalu lepak ngan aku. Borak2. Seorang yang peramah. Lagi peramah dari aku. Aku ni segan2 sikit. Akin doakan kakak selamat dunia akhirat. Amiin.

Seterusnya,
Adik kedua or bang cIk.
Comel dan tembam. suka main pistol. Hehe. Pandai Mengaji dan perlu improve kan bacaan ek bangcik. Selalu lepak ngan aku kt bilik. Suka tengok tv dan makan.

Last Skali,
Adik terakhir,
Nama panggilan "adik". Seorang yang sangat comel dan agak rendah. Umur 6 tahun 2009. Sekolah Tadika Islam Al-Fasih. Hyperaktif dan sgt2 suka main, lari dan panjat2. Hehe. Susah nk jage die mase kecik dulu. Sangat cepat belajar. Cepat baca Al-Quran dan membaca. Selalu bermanja ngan ahli keluarga. Suka tengok citer kartun lagi2 upin ngan ipin. Sangat peramah. Punyai banyak kawan. Lastly suka menconteng.

itulah keluarga aku.
mereka sangat seronok dan bahagia. Aku bersyukur dapat keluarga bahagia.

Alhamdulillah.

InsyAllah bertemu laig di post seterusnya.

| edit post

0 Responses to "Watashi no Kazoku[ keluarga saya]"

Post a Comment

....

Photobucket